jueves, 31 de marzo de 2011

JClic

El programa que us presento és un JClic creat per la Lourdes Reig de l'ESC Pla d'Atmetller.

És una activitat interdisciplinar, ja que convina la llengua, la imatge i les matemàtiques. M'ha semblat molt interessant perquè et presenta 3 opcions incicials, càlcul, numercació i jocs lògics.
Cadascuna de les activitats serveix per treballar diferents aspectes, ja sigui el reconixement dels nombres, l'escriptura, la lògica, etc.



Atentament,
Anna.

Skillbuilders

Aquest és un programa multimèdia que presenta una activitat molt divertida i dinàmica per potenciar l'aprenentatge de les multiplicacions. És un joc molt simple on els nens han de posar en pràctica el coneixement de les taules de multiplicar.

Bàsicament consisteix en fer una carrera de cotxes, tractors, pingüins... amb la peculiaritat que per poder avançar hem de respondre a unes preguntes, que consisteixen en preguntar-nos diverses taules. Per tant, si ens sabem les taules molt bé podrem guanyar, però sinó haurem de repassar per tal de poder millorar.

Penso que és una activitat molt dinàmica a través de la qual els nens sense adonar-se'n estan treballant l'aprenentatge de les taules de multiplicar. D'aquesta manera potenciem el gust per aprendre les taules, ja que els nens estan molt motivats i en tenen moltes ganes.


Anàlisi del programa: Pauta d'avaluació

Jclic llengua

En aquesta ocasió us presento un activitat del Jclic que crec que pot ser molt útil per treballar les verdures i les fruites. És una activitat molt interessant ja que en un principi ens permet relacionar el nom escrit de la fruita o la verdura amb el seu dibuix i a més a més també ho podem complementar relacionant la paraula escoltada amb el seu corresponent dibuix.

Un cop après el vocabulari, ens presenta petites activitats per comprovar si hem après com es diu cada fruita i verdura, a partir d'activitats d'ordenar paraules, sopa de lletres...

A continuació us deixo l'anàlisi del programa: pauta avaluació i el link amb l'activitat del Jclic:

miércoles, 30 de marzo de 2011

Tabblets a P3.

Aquesta experiència és molt interessant i enriquidora, alhora sorprenent, nens de 3 anys treballant amb tablets que molts adults tindrien problemes per fer funcionar.
La Salle ha demostrat que els alumnes que treballen amb les TIC des de petits aprenen, més i millor que els altres alumnes. Per fer-ho han realitzat un estudi amb els seus alumnes de P3. Quan van obrir el parvulari van decidir que els alumnes havien de tenir els seus propis ordinadors, així que van arribar a un acord amb Toshiba, que els va proporcionar “tablets”, per als seus alumnes.
Per que pugueu saber-ne una mica més us deixo un link que explica l’experiència. A més a més, hi ha un vídeo on podem veure una part del treball fet pels alumnes:


Pàgina oficial Toshiba.

lunes, 28 de marzo de 2011

Disseny i avaluació del Divertext,

En aquest article ens exposen el disseny i avaluació de divertext, un programa multimèdia. Aquest programa ha estat creat amb l'únic objectiu d'ajudar als alumnes amb necessitats educatives especials en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura. Consisteix en una proposta d'activitats diverses de lectura i escriptura. Aquestes activitats són complementàries i serveixen de reforç. Després de posar en pràctica el projecte en un grup reduit d'alumnes, van observar que els alumnes milloraven de manera significativa en totes les competències marcades.


Si voleu conèixer més a fons aquest programa podeu trobar més informació el següent enllaç: Divertext

domingo, 27 de marzo de 2011

El futur de les TIC a l'escola


L’article de Miquel Prats és molt interessant. Al llarg del seu discurs planteja que la tecnologia forma part de la recerca d’una veritable renovació metodològica i d’una transformació educativa que permeti estar a l’alçada de les circumstàncies de la societat actual. I les TIC són un gran mitjà i un gran pretext per aconseguir-ho, sempre que es coneguin a fons. Per això, cada vegada és més necessari destacar la importància i la necessitat d’una educació que integri de manera natural els nous llenguatges tecnològics i audiovisuals a l’escola.

M’agradaria destacar-ne, especialment, un fragment: “Tenim un model d’escola que té una mirada i unes característiques més pròpies d’una societat del segle XIX (industrial) que no pas d’una societat del segle XXI (informacional). I, actualment, ens trobem amb escoles pròpies del segle XIX, professorat del XX i alumnat del XXI.”

Els projectes Escola 2.0 i el projecte EduCAT 1x1 són molt innovadors i molt recents. Ara per ara, la situació a Catalunya és molt incipient i hi ha relativament poques editorials que permetin donar una resposta solvent a les necessitats educatives amb el suport de la tecnologia. Cal doncs, avançar!

Per llegir l'article complet fes clic aquí

sábado, 26 de marzo de 2011

Software lliure vs software gratuït

Aquest article d'Olid Pernalete, Beatriz Mendoza i Patricia Quiroga és molt interessant ja que ens explica les diferències entre software gratuït i software lliure. És habitual creure que són el mateix, però com molt bé ens expliquen aquests autors hi ha diferències significatives.

També ens parlen de la importància d’utilitzar el software lliure, cosa que comparteixo. Una de les raons, i crec que la de més pes, és que d’aquesta manera cada centre pot adaptar les aplicacions a les necessitats i realitats dels seus alumnes. Com molt bé sabeu, tots els nens tenen la mateixa edat però tots són completament diferents.

Tot i que els seu document ens parla de la seva experiència a Veneçuela és totalment adaptable a la nostra realitat, bé, excepte amb la normativa, és clar.

Espero que us agradi.